Pular para o conteúdo
  • About Us
  • Industries
  • Services
    • Certifications
    • Consultancy
    • Diagnostics
    • Training
    • Consórcio Empresarial
  • Carreiras
  • Blog
    • Articles
    • Restricted content
    • Interviews
    • Events
    • Fusions and acquisitions
    • History
    • Infopack
    • Releases
    • Opinion
    • Others
    • PackLessons
    • ProjetoPack in magazine
    • Training
    • Vacancies
  • Magazine
    • About Project Pack Magazine
    • Subscribe to Projeto Pack Magazine
    • Advertise on ProjetoPack
    • Access ProjetoPack Magazine
  • Contact
  • pt_BR
  • en_US
  • About Us
  • Industries
  • Services
    • Certifications
    • Consultancy
    • Diagnostics
    • Training
    • Consórcio Empresarial
  • Carreiras
  • Blog
    • Articles
    • Restricted content
    • Interviews
    • Events
    • Fusions and acquisitions
    • History
    • Infopack
    • Releases
    • Opinion
    • Others
    • PackLessons
    • ProjetoPack in magazine
    • Training
    • Vacancies
  • Magazine
    • About Project Pack Magazine
    • Subscribe to Projeto Pack Magazine
    • Advertise on ProjetoPack
    • Access ProjetoPack Magazine
  • Contact
  • pt_BR
  • en_US
Conteúdo para Assinantes
Conteúdo para Assinantes

Home page > Insights > Arquivo > O que rolou na Pack Expo Las Vegas 2019 e Healthcare Packaging Expo

O que rolou na Pack Expo Las Vegas 2019 e Healthcare Packaging Expo

  • 06/10/2019
  • | 10:39

Pack Expo Las Vegas e Healthcare Packaging Expo 2019 quebram múltiplos recordes

As feiras Pack Expo Las Vegas e Healthcare Packaging Expo conseguiram uma marca sem precedentes este ano, quebrando os recordes de número de visitantes, área de exposição e número de expositores, de acordo com os proprietários e produtores do evento, a PMMI – A Associação para Tecnologias de Embalagem e Processamento (The Association for Packaging and Processing Technologies). No fechamento da feira, na quarta-feira, 25 de Setembro, os dados preliminares já reportavam mais de 2 mil expositores, cobrindo uma área de 900 mil metros quadrados no Espaço de Convenções de Las Vegas, e mais de 31 mil visitantes; um aumento de 8% em relação à edição de 2017.

“Com o incrível papel desempenhado à indústria de embalagens, a Pack Expo Las Vegas, juntamente com a Healthcare Packaging Expo foram os eventos internacionais de embalagem do ano de 2019”, afirmou Jim Pittas, presidente e CEO da PMMI. “A magnitude e o escopo da Pack Expo Las Vegas e Healthcare Packaging Expo indicam que assim como a nossa indústria continua próspera, a PMMI continua a trazer soluções e ferramentas para aperfeiçoar o negócio”.

Stefan Brown é um cientista que atua no departamento de pesquisa e desenvolvimento da The Clorox Company e que esteve visitando a Pack Expo Las Vegas e a Healthcare Packaging Expo porque sabia que seria uma ótima oportunidade para ver soluções para o seu negócio, mesmo que estas soluções tivessem sido inicialmente criadas para outros mercados verticais.

“Eu visitei a Pack Expo Las Vegas para encontrar novas tecnologias de embalagens à prova de criança (child-proof), particularmente sistemas de fechamento, bem como para produtos químicos utilizados na limpeza doméstica”, revela Brown. “Há um bocado de inovação no espaço proveniente do mercado CBD (produtos derivados da Cannabis). Uma vez que a feira cobre de forma abrangente muitas indústrias, nós podemos ter acesso a inovações vindas de outros mercados, como CBD, e determinar quão aplicável elas são aos nossos próprios produtos”.

Joe Woods, co-packer, também elogia a vasta amplitude de soluções exibidas no evento este ano, e a oportunidade de acessá-las todas em um só evento foi algo ideal no seu papel como diretor de procurement in Pharma Packaging Solutions.

“Eu estive visitando inúmeras feiras, mas a Pack Expo Las Vegas e a Healthcare Packaging Expo são fenomenais – ambas muito boas e bem organizadas. Estar lá nos permite encontrar tudo sobre um mesmo teto”, conclui Woods. “Nós estivemos comprando tudo por lá, de sacolas até máquinas e muito mais, tendo investido alguns milhões de dólares em soluções para aprimorar o nosso negócio”.

Um expositor de longa data, Marchesini Group USA enxerga a Healthcare Packaging Expo acompanhando o crescimento geral da Pack Expo Las Vegas.

“Desde a abertura da Healthcare Packaging Expo, na manhã de segunda-feira (23 de setembro), presenciamos um grande tráfego de visitantes de alta qualidade decisória”, contou-nos Roger Toll, vice-presidente executivo da Marchesini.

Outros expositores da Healthcare Packaging Expo ecoaram os comentários de Toll, assim como pessoal da Thomas Packaging, a respeito da qualidade dos visitantes que pararam em seu estande.

“Um grande número de visitantes esteve procurando por novidades”, disse Denis Adams, da Thomas Packaging. “Muitos chegaram com projetos sérios nas mãos, procurando colaboradores e soluções para viabilizá-los”.

O grande número de visitantes também ficou aparente durante o Fórum e Palcos de Inovação, bem como nas salas de espera onde multidões apinhavam-se nos corredores para participar das oportunidades educacionais gratuitas.

“O número de sessões educacionais cresceu, aportando grande valor aos visitantes, e em contrapartida, trazendo benefícios a nós expositores”, confessou Peter Vilardi, gerente de marketing da Massman Companies.

Atuando como especialista sênior de embalagem na Nestlé, Brandon Kelly ficou satisfeito em encontrar expositores e sessões educacionais convergentes com as metas de reciclabilidade e reuso da maior companhia de alimentos do mundo.

“Me trouxe um senso de confiança ver que convertedores, fornecedores de matérias-primas e outras empresas da cadeia de suprimentos estão trabalhando em direção a iniciativas semelhantes de sustentabilidade, assim como vimos este ano nas apresentações do Palco de Inovação”, disse Kelly. “A indústria tem um grande desafio a solucionar, quando se trata da sustentabilidade, e por isso é tão bom ver as companhias trabalhando em uma missão parecida”.

O nova zona robótica estava consistentemente tomada de dezenas de milhares de visitantes reunidos no Hall norte para ver robôs interativos e displays, incluindo agências de notícias locais. Pack for a Purpose: Robots Fighting Hunger (Embalar com um propósito: robôs que combatem a fome), em colaboração com a Blessings in a Backpack (Bençãos em uma mochila), foi algo imperdível com mais de 6 mil sacos de comida embalada por robôs em exposição e doados a crianças em idade escolar em Las Vegas, Chicago e Virgínia. Os participantes incluíram Chicago Electric com Yaskawa, Bosch Packaging Technology, Inc., ProMach Performance Services com ABB, Soft Robotics & Cognex, Fanuc America Corporation e Universal Robots em parceria com Allied Technology.

Pack gives Back™ (embalagem retribui) encerrou um dos dias de abertura mais movimentados da memória, com a legendária Steve Miller Band encabeçando a captação anual de recursos. Uma porção dos proventos arrecadados com a venda dos ingressos irá suportar a NS2 Serves®, uma organização sem fins lucrativos dedicada a ajudar veteranos do exército americano na transição das “botas de combate para ternos corporativos”, provendo-lhes treinamento em Tecnologia da Informação e assistência para recolocação no mercado de trabalho sem custos.

O Prêmio de Excelência em Tecnologia realizado na Pack Expo Las Vegas e Healthcare Expo teve um recorde de votação. Os vencedores incluíram a Berry Global (Panificação e snacks), Tecma Aries (Bebidas e laticínios), Sleever International (Embalagem em geral), UltraSource (Carne, aves e frutos do mar) e Belco Packaging Systems (Médico-hospitalar e farmacêuticos).

Um dos pontos altos do segundo dia de evento começou cedo, quando aproximadamente 700 profissionais se juntaram ao café da manhã para a Packaging & Processing Women’s Leadership Network (Network da liderança feminina na embalagem & processamento). Com a palestra “Explorando um novo território”, a Doutora Ellen Ochoa compartilhou sua jornada até se tornar a primeira mulher hispânica a viajar para o espaço.

O próximo evento no portfólio da Pack Expo é a Pack Expo East (Dias 3 a 5 de Março de 2020, no Centro de Convenção de Pennsylvania, Philadelphia). Agora em sua quarta edição, este evento de três dias vai apresentar 400 companhias expositoras distribuídas em uma área de 100 mil metros quadrados, provendo a oportunidade aos visitantes de trocar ideias com mais de 7 mil outros colegas. O local escolhido, na Philadelphia, mostra-se uma oportunidade única para o rico mercado CPG do meio atlântico, permitindo com que boa parte da costa oeste tenha a chance de dirigir ou pegar um trem e visitar tecnologia de ponta e insights. Acesse o site packexpoeast.com para mais informações e cadastramento para o próximo evento.

Share this:

Deixe um comentário

Your email address will not be published. Campos obrigatórios são marcados com *

Projeto Pack em Revista

Edição 108 – mar/abr 2025

Edição 107 – jan/fev 2025

Edição 106 – nov/dez 2024

Categorias
  • Arquivo (308)
  • Articles (20)
  • Interviews (26)
  • Events (20)
  • Fusions and acquisitions (29)
  • History (1)
  • Infopack (48)
  • Releases (114)
  • Opinion (39)
  • Others (13)
  • PackLessons (7)
  • ProjetoPack in magazine (2)
  • Training (5)
  • Vacancies (1)

Arquivo

Baixe grátis agora mesmo o livro: 100 dicas práticas de vendas e marketing para indústria gráfica e convertedora

Subscribe to Infopack on LinkedIn

Related

Hybrid Software releases Packz 6.0

Xaar sets vision for the future

Hybrid Software ready to show award-winning and revolutionary workflow products during the FTA Virtual Fall Conference 2020

Mark Andy Digital Press Division to Offer Its Users GMG Color Management Solutions Globally

NEWSLETTER

Do you want to receive news and exclusive content?

Sign up for the ProjetoPack newsletter to receive the main news in the graphics area and exclusive content directly to your email.

ProjetoPack is a reference in consulting and training for graphic industries, general printing, furniture graphics, edge ribbons, industrial printing and packaging, tag and label industries. It also works with national and international certifications and produces ProjetoPack Magazine, a specialized publication in the conversion and printing market.
Facebook Twitter Linkedin Youtube
Instagram Whatsapp Telegram Link

Carreiras

The best content on technology, design and management of flexible packaging, labels and print.
Subscribe now!
  • Insights – Blog
  • Sitemap
  • Privacy Policy
  • My account
  • Contact
  • Insights – Blog
  • Sitemap
  • Privacy Policy
  • My account
  • Contact
  • Insights – Blog
  • Sitemap
  • Privacy Policy
  • My account
  • Contact
  • Insights – Blog
  • Sitemap
  • Privacy Policy
  • My account
  • Contact
Usamos cookies em nosso site para fornecer a experiência mais relevante, lembrando suas preferências e visitas repetidas. Ao clicar em “Aceitar”, você concorda com o uso dos cookies. Você também pode visitar "Configurações de cookies" para fornecer um consentimento controlado.
Configurações de cookiesAceitar
Revisar consentimento

Visão Geral de Privacidade

Este site usa cookies para melhorar a sua experiência enquanto navega pelo site. Destes, os cookies que são categorizados como necessários são armazenados no seu navegador, pois são essenciais para o funcionamento das funcionalidades básicas do site. Também usamos cookies de terceiros que nos ajudam a analisar e entender como você usa este site. Esses cookies serão armazenados em seu navegador apenas com o seu consentimento. Você também tem a opção de cancelar esses cookies. Porém, a desativação de alguns desses cookies pode afetar sua experiência de navegação.
Necessário
Sempre ativado
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuraçãoDescrição
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
pmpro_visitsessionThe cookie is set by PaidMembership Pro plugin. The cookie is used to manage user memberships.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funcional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDuraçãoDescrição
na_id1 year 24 daysThis cookie is set by Addthis.com to enable sharing of links on social media platforms like Facebook and Twitter
ouid1 year 24 daysThe cookie is set by Addthis which enables the content of the website to be shared across different networking and social sharing websites.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDuraçãoDescrição
__gads1 year 24 daysThis cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__ss1 dayThis cookie is set by SharpSpring, a marketing automation platform. This is used for tracking visitors and form submissions.
__ss_referrer1 hourThis cookie is set by SharpSpring, a marketing automation platform. This is used for tracking visitors and form submissions.
__ss_tk25 yearsThis cookie is set by SharpSpring, a marketing automation platform. This is used for tracking visitors and form submissions.
_ga2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat_UA-105063179-11 minuteThis is a pattern type cookie set by Google Analytics, where the pattern element on the name contains the unique identity number of the account or website it relates to. It appears to be a variation of the _gat cookie which is used to limit the amount of data recorded by Google on high traffic volume websites.
_gid1 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the website is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages visted in an anonymous form.
_hjAbsoluteSessionInProgress30 minutesNo description
_hjFirstSeen30 minutesThis is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid1 yearThis cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample2 minutesNo description
_hjTLDTestsessionNo description
koitk10 yearsThis cookie is set by SharpSpring, a marketing automation platform. This is used for tracking visitors and form submissions.
Propaganda
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
CookieDuraçãoDescrição
_fbp3 monthsThis cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website.
B1 yearThis Cookie is used by Yahoo to provide ads, contents or analytics.
fr3 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE1 year 24 daysUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
pa_crosswise_ts2 yearsThis cookie is set by Perfect Audience and is used for advertising purposes based on user behavioral data.
pa_google_ts2 yearsThis cookie is set by Perfect Audience and is used for advertising purposes based on user behavioral data.
pa_openx_ts2 yearsThis cookie is set by Perfect Audience and is used for advertising purposes based on user behavioral data.
pa_rubicon_ts2 yearsThis cookie is set by Perfect Audience and is used for advertising purposes based on user behavioral data.
pa_twitter_ts2 yearsThis cookie is set by Perfect Audience and is used for advertising purposes based on user behavioral data.
pa_uid2 yearsThis cookie is set by prfct.co. This cookie is used across the websites that use same ad network to display ads to the other advertisers in the network.
pa_yahoo_ts2 yearsThis cookie is set by Perfect Audience and is used for advertising purposes based on user behavioral data.
personalization_id2 yearsThis cookie is set by twitter.com. It is used integrate the sharing features of this social media. It also stores information about how the user uses the website for tracking and targeting.
test_cookie15 minutesThis cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
uid1 year 24 daysThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
uuid23 monthsThis cookies is set by AppNexus. The cookies stores information that helps in distinguishing between devices and browsers. This information us used to select advertisements served by the platform and assess the performance of the advertisement and attribute payment for those advertisements.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDuraçãoDescrição
A31 yearNo description
anj3 monthsNo description
i1 yearThe purpose of the cookie is not known yet.
SALVAR E ACEITAR
Desenvolvido por CookieYes Logo